Pranczék Könyvelési Irodája Kft.

Nyomtatóbarát változatNyomtatóbarát változatOldal küldése ismerősnekOldal küldése ismerősnekPDF változatPDF változat

A Pranczék Könyvelési Irodája Kft.-t családi vállalkozásként 1997.09.01-jén alakítottuk meg. Ezt megelőzően megfelelő gyakorlati és szakmai ismeretek birtokában jelentős vállalatok közgazdasági igazgatójaként alkalmazotti státuszban dolgoztam feleségemmel együtt, aki szintén szakmabeli. Mint gazdasági vezető az 1980-as években lehetőséget biztosítottam az akkor beindult vállalati dolgozókból alakult szakcsoportok - gazdasági munkaközösségek részére - vállalaton belüli működésük megvalósításához. A makrószintű vállalkozási ismereteim itt egészültek ki a mikrószintű tapasztalatokkal. Ezen időszakban a politikai élet változásaival párhuzamosan beindult a gazdasági élet változása is. Megnyílt a sorompó a privát jellegű gazdasági vállalkozások előtt és megkezdődött az állami vállalatok agonizálása. A szakma jelentős része, még mint állami alkalmazott, várt a csodára - az akkori állami vezetők ígéreteinek megvalósulására. Mi mellékfoglalkozású egyéni vállalkozóként szerveztük a privát cégek megalakulását, adminisztrációs hátterük, árképzésük kialakítását. Hitelkérelmeket készítettünk azon felül, hogy elláttuk az akkori megbízóink teljes körű adminisztrációját. Képviseltük őket az APEH elődje a Bevig illetve a TB Igazgatóságok,és államigazgatási szervek előtt. Menedzseltük az újonnan alakult, tapasztalatbeli hiányban szenvedő vállalkozásokat. Az eredményes munkavégzéshez jelentős előnyt biztosított mind a banki, mind az államigazgatási területre kiterjedő személyi kapcsolatrendszerünk is.

A növekvő megrendelési állomány magánéletünkben jelentős döntési kényszer elé állított bennünket. Kiléptünk az alkalmazotti státuszunkból,és külön-külön önálló vállalkozássá váltunk. Rövid idő eltelte után ez a gazdálkodási forma is szűknek bizonyult.1997.09.01-jén megalakítottuk gazdasági társaságunkat. Annak ellenére, hogy még őrizzük a kézi könyvelésre használt "evolut" táblázatunkat, az első C-64-es számítógépünket, cégünk nagy változáson ment keresztül. Megnövekedett feladataink maradéktalan ellátása érdekében jól képzett alkalmazottak munkáját kellett igénybe vennünk. Budapesten és Dunaújvárosban kihelyezett irodát tartunk fent. Ügyfeleink kényelmének biztosítása érdekében nyomtatvány boltot nyitottunk. Ügyvédi irodával építettünk ki szoros és állandó munkakapcsolatot, akinek segítségével a cégek igénye és megbízása alapján naprakészen tartjuk a szervezeti változtatásokat, rendezzük a cégügyeket.
Hosszabb távra visszatekintő könyvvizsgálói irodákkal van napi kapcsolatunk. Külföldi ügyfelek illetve leendő ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében hosszabb távra visszatekintő tolmács irodával építettünk ki együttműködést. Az eredményesebb hatósági képviselet biztosítása érdekében magam adószekértői oklevelet szereztem. A megbízhatóság és a minőség garantálása érdekében feleségem és egyben tulajdonostársam bejegyzett mérlegképes könyvelő, azon túl, hogy cégünk az ISO minőségi rendszer tagjává vált.

Ma a gazdasági és pénzügyi rendszernek nincs olyan területe, amelyben ne dolgoznánk, vagy nem rendelkeznénk jelentős referenciákkal. Országgyűlési képviselőnkkel napi kapcsolatot tartunk, és közreműködünk azon interpellációk megírásában amelyben a gazdasági pénzügyi életünk ellentmondásaira, jogszabályi rendezetlenségeire hívja fel a közvélemény figyelmét. Vállalkozói múltunk 2006-ban 26 éves múltra fog visszatekinteni. Az idő múlása törvényszerűen felveti a hogyan tovább kérdésér. Feleségem 20, én még 10 évet tervezek aktívan dolgozni. Ez idő alatt gyermekeink befejezik megkezdett egyetemi tanulmányaikat, és a megszerzett informatikusi illetve jogi ismereteiket a családi vállalkozásunkban fogják hasznosítani, a jelenleg középiskolás gyermekünkkel egyetemben, aki a számítógépek világában él. Számítunk a főiskolát végző kolléganőnk töretlen ambíciójára. A főiskola befejezését követően könyvvizsgálói tanfolyam keretében könyvvizsgálói oklevelének megszerzésére, amellyel munkavégzésünket teheti eredményesebbé.

Visszatekintve az elmúlt időszakra, felvetődik a kérdés, minek tudható be, hogy a jelentős gazdasági változások - többnyire a vállalkozások lehetőségeinek beszűkülése, vagy a hihetetlen mértékben megnőtt konkurencia, - kóklerek tündöklése és bukása - , hogy ennek ellenére, talpon sikerült maradnunk, illetve folyamatosan fejlődnünk és megőriznünk szakmai hitelünket. Ebben a folyamatban a szakma szeretete és azon alázat, amellyel még a mai napig is felvetődő problémákat megközelítjük, bizonyára szerepet játszott. A meglévő ismeretek karbantartása, a folyamatos jellegű új ismeretek megszerzése mellett fontosnak azokat az intuíciókat tartjuk, amelyekkel mindig egy lépés előnnyel a bekövetkező változások elé kerültünk.
Meghatározónak azt a légkört, és azt a feltétlen bizalmi légkör kialakulását tartjuk, amellyel egymást és ügyfeleinket kölcsönösen az együttműködés során megtiszteljük. Úgy ítéljük, ez a záloga a további fennmaradásunknak, és sikeres jövőbeni működésünknek.

Share this